Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *

woensdag 24 oktober 2012


Crisis?!

“het is pas crisis als er geen water meer is om bij de wijn te doen”

Deze uitspraak van een onbekende Franse filosoof, heeft mij aan het denken gezet. Ook een vraag die ik kreeg van een klant: wat is voor jou belangrijker, je gezondheid of je energierekening? Mijn antwoord was even snel als simpel gegeven, mijn gezondheid natuurlijk. Maar is dat voor iedereen zo? Als het steeds moeilijker wordt de eindjes aan elkaar te knopen, komt de gezondheid op de tweede plaats. Want de ziektekostenverzekeraar betaald dat toch wel. Maar we moeten wel allemaal de nieuwste gadgets hebben, iphone, ipod, ipad en zo nog een paar dingen die het liefste allemaal draadloos met elkaar communiceren.

Begin dit jaar hebben we besloten om niet verder te gaan met onze plannen in Frankrijk. Er waren simpelweg geen kopers. Maar als je weet dat in Frankrijk kinderen tot 14 jaar geen mobieltje op school mogen hebben en dat ze begonnen zijn met het verminderen en zelfs terugdraaien van GSM/UMTS masten op scholen te plaatsen, de WiFi vervangen door vaste verbindingen, dan zou ik wel eens terug kunnen komen op mijn beslissing. Het wordt steeds gezonder in Frankrijk. Tuurlijk, ik hoor het jullie al denken, Frankrijk heeft ook zo z’n nadelen, maar ze zijn er tenminste wel mee bezig. Hier in Nederland staan ze je aan te kijken alsof je van een andere planeet komt. Terwijl de Hoge Raad van Europa een aanbeveling heeft gedaan in deze richting, de WHO mobieltjes op de verdachte lijst heeft gezet en er steeds meer wetenschappelijke onderzoeken komen die toch wel erg verontrustend zijn.

Ik heb een aantal jaren geleden een keuze gemaakt, www.choicepointmovement.com en die bevalt me nog steeds. Het is geen vetpot, maar ik leef wel voor waar ik voor sta. En niet alleen in Nederland maar nu ook op Ibiza, het groene eiland. http://ibizacoop.net en www.casitaverde.com.

 



Wil je nu ook gaan kijken of je misschien niet iets moet gaan veranderen en zorgdragen voor een gezondere wereld, neem dan eens contact op. Wellicht dat we iets voor elkaar kunnen betekenen. Drinken we een wijntje zonder water, want het pas een crisis als jij vindt dat het een crisis is.

Wordt bewust dan komt het gezonde leven (bijna) vanzelf.

 

Richard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten